Učitelia v školách, ktoré vzdelávajú deti z marginalizovaných komunít, často pracujú v podmienkach vyššieho stresu, byrokratickej záťaže a zložitejších potrieb žiakov. Menej sa však vie o tom, ako sa ich každodenná skúsenosť líši od kolegov v „bežných“ školách. Prednáška prístupne porovnáva prežívanie wellbeingu učiteľov v oboch typoch prostredí, so špeciálnym zameraním na základné školy s vysokým podielom rómskych žiakov.
Zameriame sa na otázky: Kde vzniká najväčšia záťaž? Ako ju ovplyvňuje spolupráca s rodinami, školská podpora či administratíva? Čo funguje ako ochranný faktor a čo naopak vyčerpáva? Poslucháči získajú prehľad o typických rozdieloch a pochopia, prečo je wellbeing učiteľov kľúčový pre učenie detí. Cieľom je otvoriť vecnú diskusiu o tom, ako vytvoriť školu, v ktorej učitelia dokážu dlhodobo učiť dobre a s chuťou. o tom všetkom vám porozpráva Mgr. Mária Ďurkovská, PhD. zo Spoločenskovedného ústavu CSPV SAV, v.v.i.
Rovnaké povolanie, iné podmienky: wellbeing učiteľov MRK a majority
