Súčasnosť prírodovedného vzdelávania z pohľadu učiteľov a žiakov

Na Slovensku v súčasnosti záujem mladých ľudí o prírodné vedy neustále klesá, tento jav je pozorovaný i v celosvetovom meradle. Žiaci ako dôvody ich nezáujmu uvádzajú náročnosť a nedôležitosť daných predmetov pre ich život a budúce povolanie. S týmto nezáujmom má súvis pravdepodobne i nízka úroveň prírodovednej gramotnosti slovenských žiakov (OECD, 2018). Z týchto dôvodov je potrebné zamerať sa v oblasti vzdelávania na formovanie pozitívnych postojov žiakov k vede, čo by mohlo mať za následok zvýšenie motivácie k vede. Vyučovací proces prírodovedných predmetov v škole je osobitnou oblasťou, na ktorú sa treba sústrediť, ak chceme zlepšiť postoje žiakov k vede a technike, pričom dôležitú úlohu má samotný učiteľ. Cieľom podujatia je vyzdvihnúť podstatu a dôležitosť vyučovania prírodovedných predmetov, užitočnosť poznatkov z prírodných vied a ich uplatniteľnosti v bežnom živote.